تولید محتوا

چهار سوال مهم که هر محتواگری باید از خودش بپرسد

این چهار سوال از آن سوال‌های آبکی نیستند، اصول تولید محتوا هستند. اصول همیشه جواب می‌دهند. اصول باید تکرار شوند.

این نوشته به‌تدریج تکمیل خواهد شد.

۱. عمیق‌ترین انگیزه‌ام از انتشار محتوا چیست؟

دوست دارم این سوال را در دسته‌ی ذهنیت محتواگر قرار دهم. اما اگر می‌خواهید از این سوال عبور کنید یا حوصله‌ی پاسخ دادن به آن را ندارید به این جمله از کتاب انسان در جستجوی معنا دقت کنید:

《می‌توان همه چیز را از انسان گرفت مگر یک چیز؛ آزادی انسان در انتخاب رفتارش در هر شرایط و نیز انتخاب راه خود.》 حالا تصمیم با شما است.

۲. معیارم برای سنجش پیشرفت کارم چیست؟

وقتی پاسخ دوستانم به این سوال را جویا شدم با این جمله‌ها مواجه شدم؛ 《تغییر مثبت و تاثیرگذاری بر مخاطبم معیاری برای سنجش پیشرفت کارم است.》《پیام‌هایی که برای محتوای تولید شده دریافت می‌کنم نشان می‌دهد تا چه حد در کارم پیش‌رفته‌ام.》

۳. نظر من درباره‌ی فرآیند تولید، انتشار و اثرگذاری محتوا چیست؟

ای کاش باغی داشتم و می‌توانستم کمی کشاورزی و باغبانی تجربه کنم. فرآیند تولید، انتشار و اثرگذاری محتوا بیشترین شباهت را به کشاورزی دارد، کاشت، داشت و برداشت. هیچ مرحله‌ای حذف شدنی نیست.

۴. می‌خواهم به کمک محتوا مخاطبم را به چه سمتی هدایت کنم؟

می‌خواهم به مخاطبم نشان دهم تولید محتوا چقدر می‌تواند شگفت‌انگیز و اصولی باشد. اصولی که از ما آدمی با جوهره‌ی وجودی خاصی می‌سازد.

تصویر نویسنده
فاطمه یکتا

یک نظر برای “چهار سوال مهم که هر محتواگری باید از خودش بپرسد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.