ایده هم مثل پول عاشق سرعت است
میگویند پول عاشق سرعت است، یعنی اگر ایدهی پولسازی به ذهنتان رسید معطل نکنید و اقدام کنید.
تجربهی انتشار محتوا به من الگوی مشابهای را نشان داد. ایده هم عاشق سرعت است، اگر نه تاریخ مصرفش میگذرد.
ایده را باید به سرعت تحویل گرفت؛ یعنی آن را بدون سنجش روی کاغذ آورد. حتا اگر خام بهنظر برسد.
ایدههای تازه که محصولِ نیمکرهی راست مغز هستند من را یاد حرفهای کودک خجالتیای میاندازد که در جمع خریداری ندارد. کودک جرئت میکند و حرفی میزند و اگر در آن جمع کسی پیدا شود که کودک و حرفش را تحویل بگیرد احتمال اینکه دفعهی بعدی هم چیزی بگوید بیشتر میشود.
یک راه حل برای اینکه ایدههای فاسد روی دستتان باد نکند:
۱. انتشار را جدی بگیرید. وقتی انتشار محتوا اولویت شما باشد ایدهها برای شما معنای دیگری پیدا میکنند و حتا کوچکترین ایده هم میتواند بهانهای برای اجرای محتوای جدید باشد.
شاهرخ مسکوب در کتاب روزها در راه میگوید: اگر آدم چشمهای بینا داشته باشد
بسیاری چیزها میبیند که شایستهی نوشتن است. اما برای دیدن باید به فکر آن بود
و نوشتن یادداشت خود تمرینی است برای دیدن، یاد میدهد که آدم چشمهایش را باز کند.
۲. چرایی انتشار را مشخص کنید؛ چرا میخواهید محتوا تولید کنید؟ هر چقدر چرایی قویتر باشد احتمال اینکه ایدهها را بپرورید بیشتر است.