تولید محتوا

تکرار در زندگی محتواگر

زندگی آموزشی_شغلی یک محتواگر سه ایستگاهِ تکرار دارد. هر محتواگر باید در این سه ایستگاه توقف و کمی تامل کند.

ایستگاه اولِ تکرار:
تکرار محتوایِ آموزشی. کلاس و آموزش برای پیشبرد اهداف محتوایی ما ضروری است اما اگر آنچه می‌شنویم را تکرار نکنیم، در حد شنیده می‌ماند و به مرحله‌ی اصلی یادگیری که مرحله‌ی به‌کارگیری است نمی‌رسد.

پس برای تکرار آموزش‌ها برنامه داشته باشید. اگر آموزش کوتاه است حتمن هرروز مرورش کنید.

ایستگاه دومِ تکرار:
تکرار در “به‌کارگیری” آنچه در کلاس و دوره دریافت کردیم.

+ الان منظورت اینه هر تمرین و چندبار انجام بدم؟

_ آره، اما فکر می‌کنم قشنگ متوجه نشدی. بذار برات توضیح بدم. ببین تو مغزت پُر از مسیرهای عصبیه، و با انجام یه تمرین جدید یه مسیر عصبی تازه متولد می‌شه.

+ خب.
_ وقتی یه برنامه برای تکرار اون تمرین داشته باشی، مسیر عصبی تقویت می‌شه و بعد از یه مدت می‌بینی که چقدر بهتر عمل می‌کنی. حالا اگه می‌خوای جدی‌تر باشی انتشار رو هم بذار تو برنامه‌ات.

ایستگاه سومِ تکرار:
هیجان‌انگیزترین ایستگاه‌ برای وقتی‌که ایده‌ای برای تولید محتوا نداریم‌. عصایِ دست هر محتواگری. تنها کاری که در این ایستگاه باید انجام دهید تکرار در انتشار محتوای قدیمی به شکل‌ جدید است.

هر محتواگری در طول مسیر با ایده‌های تازه برای سروشکل دادن به محتوایش آشنا می‌شود. پس با انتشار مجدد و خلاقانه‌ی محتوای قدیمی از ایجاد فاصله در برنامه‌ی محتوایی‌اش جلوگیری می‌کند.

توجه؛ هر محتوایی ارزش تکرار ندارد. محتوایی را برگزینید که ترویج آن به پیشرفت حرفه‌ی شما کمک می‌کند.

تصویر نویسنده
فاطمه یکتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *